Brand Experience Manager Katja Willbergin mielestä Vaasan avaa työnantajana asiantuntijalle monenlaisia mahdollisuuksia niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Hyvässä tiimissä arvostetaan jokaisen osaamista. Näin Katja kertoo työstään:
– Vaasanille haettiin traineeta markkinointiosastolle. Olin aina halunnut työskennellä tunnetun ja arvostetun brändin parissa, ja päätin hakea siihen. Siitä on nyt 10 vuotta aikaa, Katja kertoo.
Tällä hetkellä Katja vastaa tiimeineen siitä, missä kaikkialla suomalaiset kohtaavat Vaasanin leivät.
– Kun uutuustuote on pakkausta myöten valmis, alkaa meidän työmme. Tehtävämme on kertoa tuotteesta kuluttajille, eli suunnitella kaikki ne eri kontaktipisteet, joissa ihmiset kohtaavat tuotteemme. Suunnittelemme tuotteen mainontaa, medianäkyvyyttä, sosiaalisen median näkyvyyttä, pohdimme Googlen sanaoptimointia ja teemme kanavavalintoja. Vastaamme siis kaikesta siitä, missä ja miten suomalaiset näkevät meidän tuotteemme ja viestimme, Katja kuvailee.
Isolle brändille työskentelyssä on voimaa. Vaasanilla on historia, jota pitää vaalia, mutta toisaalta pitää myös pystyä kehittämään brändiä vastaamaan nykypäivän kuluttajan tarpeita.
Vaasan on osa kansainvälistä leipomoyhtiötä Lantmännen Unibakea, mikä näkyy jokapäiväisessä työssäni. Eniten yhteistyötä tehdään Baltian ja muiden Pohjoismaiden kanssa, sparraillaan ja vaihdetaan ideoita.
Töissä vietetään aika paljon aikaa, ja siksi minusta on tärkeää, että siellä viihdytään. Omaan viihtymiseeni Vaasanilla ovat vaikuttaneet paljon työkaverit. Lisäksi koen mielekkääksi työskennellä ison brändin parissa ja yrityksessä, jonka strategia perustuu arvoihin, jotka ovat lähellä omaa arvomaailmaani.
Pienen leipomon sydän, suuren leipomon vastuu kuvastaa tätä hyvin. Sydämemme sykkii erityisesti ruisleivälle ja leivomme leipämme intohimolla. Toisaalta meillä on suuren leipomon vastuu kehittää rikasta leipäkulttuuriamme kestävämpään suuntaan.
Teemme paljon töitä esimerkiksi ruokahävikin vähentämisen ja kotimaisen viljan eteen. Nämä ovat tärkeitä asioita meille yrityksenä ja kaikille suomalaisille.
Vaikka leipä on arkinen tuote, on siinä hyvä mahdollisuus vaikuttaa. Vaasanilla on tuotteidensa kautta tärkeä rooli ihmisten jokapäiväisessä elämässä ja hyvinvoinnin tukemisessa.
Teksti: Vilma Flinkman, Duunitori Oy